Széles Gábor többszörös milliárdossá lett nagyvállalkozó,nem a hazai autóbuszgyártást támogatja?

Az általa 'megszerzett' hazai IKARUSgyár termékei helyettmár megint külföldről vásárol buszokat
A milliárdos nagyvállalkozó érdekeltségi körébe tartozó VT-Arriva összesen 214 autóbuszt állít forgalomba Dél-Pest térségében. Szélesnek van saját buszgyára, ennek ellenére most immár harmadszor is német gyártóktól vásárol.
A BKK vállalkozójaként a Széles Gábor kisebbségi tulajdonában lévő VT-Arriva 2013-ban 159 autóbuszt állított forgalomba Budapesten. A nagyvállalkozó nemrég Facebook-oldalán azért támadta Vitézy Dávidot és a BKK-t, mert szerinte a közlekedési központ igazgatójagyakorlatilag ráerőltette, hogy a 159 új busz Mercedes Citaro legyen. Sajnos a poszt időközben eltűnt a személyes oldaláról, de a fenti hivatkozás mégis megőrizte.
 A legutóbbi közbeszerzésen újra a VT-Arriva győzedelmeskedett, és Széles megint nem a hazai iparra, de főleg nem a saját buszgyárára támaszkodik, hanem a németére.Ugyanis a BKK alvállalkozója 82 MAN Lion’s City A21 típusú szóló (ilyen buszokat állított nemrég forgalomba a Volánbusz a fővárosi agglomerációs vonalakon), és 132 Mercedes Conecto G típusú csuklósbuszt vásárol. Az MAN-eket egyébként Lengyelországban, a Mercedeseket pedig Törökországban szerelik össze.
A BKK-korszakát megelőzően is tett már hasonlót hazánk egyik legmódosabb vállalkozója. Ugyanis a BKV első, 1998-as alvállalkozói tenderére, amikor az Ikarus naponta több tucat buszt gyártott, ő szintén az MAN-től vásárolta a VT-Transman buszait. Ezeket a mostanra már 16 éves MAN-SL-eket egyébként a friss beszerzésnek köszönhetően selejtezik. Jó kérdés, hogy Széles akkor vajon miért kampányol a hivatalos Facebook-oldalán az Ikarusnak, amikor esze ágában sincs azokból vásárolni.
Ezt a beszerzést biztosan nem lehet azzal magyarázni, hogy a többségi tulajdonos Arriva „kényszerítette” Szélest arra, hogy külföldről vásároljon buszokat. Ugyanis számos példa van arra, hogy az angol cég általában épp olyan kocsikat vásárol, amiket abban az országban gyártanak, ahol az Arriva megvetette a lábát. Csehországban általában a SOR típusait választják, Hollandiában és Belgiumban pedig a VDL-től és a Van Hool-tól vásárolnak, Angliában pedig teljesen elképzelhetetlen, hogy ne brit gyártású kocsit szerezzenek be.
Az utasok legkorábban 2015 májusában találkozhatnak az új kocsikkal, főként Pesterzsébet, Csepel, Rákosmente és Nagytétény környékén