SAJTÓKÖZLEMÉNY

Interaktív hadtörténeti projektnap sorozat az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkban

TÁMOP-3.2.13-12/1-2013-0048




INTERAKTÍV HADTÖRTÉNET
2015. FEBRUÁR 11.


Ebben az évben különböző korú iskolás tanulóknak nyújt lehetőséget az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark arra, hogy egy interaktív hadtörténeti szoftver segítségével a X. századba kalandozzanak a fiatalok. Az eszköz a magyar kalandozások korába kalauzolja a tanulókat, amelynek segítségével a történelmi időszak legjelentősebb hadi eseményeiben, meghatározó csatáiban vehetnek részt, korhű módon. Hadvezérek bőrébe bújhatnak és a virtuális világban újrajátszhatják a csatákat, de már saját döntésük alapján alakulnak a hadi események.


A TÁMOP-3.2.13-12/1-2013-0048 azonosító számú „Interaktív hadtörténeti projektnap sorozat az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkban” pályázat keretében megvalósuló fejlesztések lehetővé teszik számos oktatási és pedagógiai intézmény számára, hogy a mai modern elvárásoknak megfelelő digitális oktatási feltételeket biztosíthassanak tanulóik számára. A résztvevő 14 intézmény Csongrádról, Hódmezővásárhelyről, Kistelekről, Létavértesről, Makóról, Ópusztaszerről, Szegedről és Szombathelyről került ki. Közöttük iskolák és óvodák is egyaránt jelen vannak.

A program az iskolák esetében nagy lehetőséget kínál arra, hogy a diákok az iskolában szerzett tudásanyagot hatékonyan bővítsék, látványosan, mintegy aktív szereplőként éljék át a történelmet. Az így kapott vizuális tapasztalat kiválóan beilleszthető a tanórai keretekbe és egy hozzáadott értéket képvisel.

A megvalósítás során az Emlékpark tudományos szakemberei előadást tartanak a
X. századi életmódról, tárgykultúráról, hadászati kultúráról, valamint külön részt szentelnek a kalandozások korának is. A rendezvénysorozat segít tisztázni azon tévhiteteket, teóriákat, amelyek az elmúlt időszakok történetírása révén helytelenül fészkelték be magukat a köztudatba, kifejezetten a feljebb említett korszakra vonatkoztatva.

A program arra hivatott, hogy a fiatalok tudását kiegészítse, elmélyítse, valamint nemzeti identitásukat, hazaszeretetüket erősítse. A szoftver segítségével fejlődik a gyermekek komplex gondolkodása, stratégiai érzéke, illetve magas szintű történeti ismeretekkel is gazdagodhatnak, olyanokkal is, amelyek az iskolai tanterv keretein belül az idő és egyéb tényezők miatt nem férnek a tanórai keretekbe.