Együnk májat!

A táplálkozási szakértők igazság szerint heti több alkalommal is javasolják a máj fogyasztását, 
mégis elég ritkán fordul meg a háztartások konyháján. 
A magyarok többsége mégis előszeretettel fogyasztja ezt a belsőséget minden formában. 

A máj nagyon egészséges étel, amelyet elsősorban a magas vastartalma miatt fogyasztanak sokan. 
Ez a magas vastartalom segíti a szervezet vérképzését, így egészségesebbek lehetünk.
Amellett, hogy finom, sok más egyéb pozitívummal is rendelkezik, például remek vitaminforrás. 
A-vitamin bőven van a liba- és csirkemájban, valamint egyes halak májában, B1 a sertésmájban, 
B6 főleg a csirkében, C-vitamin a borjú- és csirkemájban, E-vitamin szintén a borjúban és a csirkében, 
de ezek rengeteg folsavat, vasat és cinket tartalmaznak, emellett jó kalcium- és káliumforrások is.


Hogyan lesz puha a máj?
Nagyon sokan kerültek már abba a kellemetlen helyzetbe, hogy elkészítése után kemény maradt a máj. 
Ha már a sütés elején sózzuk, akkor kemény és ehetetlen lesz. Ezért csak akkor sózzuk, amikor már majdnem kész.
Ha tudjuk, hogy mikor lesz máj ebédre, akkor ajánlatoshogy elkészítése előtti napon, megtisztítva, 
egy lábasban vagy élelmiszertároló dobozban annyi olajban a hűtőszekrénybe tegyük, hogy az teljesen ellepje... 
Nem kell attól tartanunk, hogy nagyon megszívja magát olajjal. Mire másnap kivesszük a hűtőszekrényből, 
annyira puhává válik, akár a vaj és szinte lehetetlenség lesz rosszul elkészíteni, bármit is sütünk-főzzünk belőle.