Kik profitálhatnak az adatainkból?

Ma elsősorban a bankok és internetes cégek profitálnak az adatalapú szolgáltatásokból, de a nagy adatmennyiségű adat rögzítése és elemzése minden iparágat meg fog változtatni – vélekedett a PwC technológiai tanácsadás vezető menedzsere. Lajtai Péter szerint a szenzorokkal eljárásokkal mért adatok felhasználása a hatékonyságot is nagyban növelheti.
Technológiai, digitalizációs forradalom zajlik a világban, ezt számos ponton érezhetjük a mindennapjainkban is. Ennek alapját az adatok és ezekhez kapcsolódó képességek adják, legyen szó szenzorok adatairól vagy arról, hogy az okostelefonon mit csinálunk és azt hogyan tárolják. Ezek az új képességek akár észrevétlenül átalakítják az iparágakat, sőt újakat is teremtenek – mondta a PwC technológiai tanácsadás vezető menedzsere. 
Lajtai Péter az InfoRádióval közölte: az a fontos, hogy mire lehet az adatokat hasznosítani. A belső hasznosítás azt célozza, hogy a saját meglévő tevékenységet hogyan végezzük hatékonyabban, a meglévő ügyfeleket hogyan lehet jobban megcélozni. Még izgalmasabb, amikor kiderül, hogy az adataink más szervezetek számára is értékesek lehetnek, és valamilyen szolgáltatást építünk erre az adatvagyonra – fejtette ki.
Bármely iparág haszonélvezője lehet ennek, de más módon.
  • A digitális világ szereplői, a Facebook és a Google mutatják az utat.
  • A telekommunikációs cégek az első belépők lehetnek a piacra
  • A bankszektornak sok adata van az ügyfelekről, az életünk nagy szeletét ismeri.
  • A kiskereskedelem is felzárkózhat, lojalitás programokkal követik, hogy mit hogyan vásárolunk, ami szintén értéket jelenthet.