AKIK TISZTESSÉGTELEN HASZNOT HÚZ(NÁ)NAK A KORONAVÍRUS-JÁRVÁNYBÓL


Így váltanák egyesek profitra a koronavírus-járványt


A koronavírus-járvány a legtöbbekből aggodalmat vagy egyenesen pánikot vált ki, de vannak, akik pénzre váltanák félelmeinket. 
Mutatunk 5+1 pofátlan példát.
*  
A koronavírus terjedésével és világjárvánnyá nyilvánításával nagyjából óránként jelennek meg új információk a hírportálok főoldalain, manapság szinte nem is találni olyan témát, amely nagyobb érdeklődést váltana ki az olvasókból.

A helyzet a legtöbb emberből aggodalmat, sokakból pedig egyenesen pánikot vált ki, viszont akadnak olyanok is, akik lehetőséget látnak a járványban, mégpedig a profitszerzésre.

 A Facebook-hírfolyamokon mi is tucatjával kapjuk a különböző, koronavírushoz kapcsolódó hirdetéseket, amelyeknek célja valamilyen termék vagy szolgáltatás értékesítése, ezeket rendeztük most listába.

Fontos megjegyeznünk, hogy értékesítés és értékesítés között is van különbség, így azok a hirdetések nem kerültek fel a listánkra, amelyek az értékesítésen túl vélhetően segítő szándékúak is, például a gyógyszertárak és ételfutár cégek reklámjai, kifejezetten azokra koncentráltunk, ahol komoly etikai kételyek merülhetnek fel annak kapcsán, hogy a terméket a koronavírushoz való kapcsolás útján reklámozzák.
*
5. Maszkhirdetések

A 3M N95-ÖS SZŰRŐJŰ LÉGZÉSVÉDELMI MASZKJÁNAK FOTÓJÁVAL (BAL FELÜL) HIRDETNEK, DE A WEBSHOPBAN (BAL ALUL, KÖZÉPEN FELÜL) MÁR LÁTSZIK, HOGY NEM EZT A TERMÉKET ÁRULJÁK, HANEM EGY JÁRVÁNY ELŐTTI PIACI ÁRON 800-1000 FORINTOS MASZKOT NAGYJÁBÓL 3000 FORINTÉRT. FORRÁS: FACEBOOK, FTYTO.COM
*
A leggyakoribb koronavírusos hirdetéstípus természetesen a különböző maszkok értékesítéséről szól. Habár a járvány előtti piaci árú, a vírus ellen valóban hatékony eszközök hirdetésében nem találnánk annyira kivetnivalót, a hirdetések nagy többségére nem ez jellemző, sokszor háromszoros áron kínálnak gyakran kétes hatékonyságú termékeket.

A fenti képen szereplő maszk például állítólag „a vírusok 95,99 százalékát szűri (koronavírus)”, pedig erre még, bár jóval hatékonyabb a műtős vagy biciklis maszkoknál, a 3M említett légzésvédő maszkja sem képes.

ŐK SZINTÉN A VÍRUSOK 95,99 SZÁZALÉKÁNAK SZŰRÉSÉT ÍGÉRIK, VISZONT WEBOLDALUKON AZ IS KIDERÜL, HOGY SZÉNSZŰRŐJÜK A PM2,5-ÖS RÉSZECSKÉKET, AZAZ A 2,5 MIKROMÉTERES FINOMPORT SZŰRI, A KORONAVÍRUS MOLEKULÁI PEDIG ENNÉL JELENTŐSEN KISEBBEK, 0,06-0,14 MIKROMÉTERESEK. A JÁRVÁNY ELŐTTI 2000 FORINTOS PIACI ÁR HELYETT 9000 FORINTÉRT ÁRULJÁK. FORRÁS: FACEBOOK, COVID19REPELLENT.COM
*
A potenciálisan félrevezető hirdetések elkerülésének érdekében nem árt tisztában lenni néhány tudnivalóval, például azzal, hogy az orrot és a szájat fedő, de az archoz csak lazán illeszkedő, komoly szűrő nélküli maszkok nem alkalmasak arra, hogy viselőjét megvédjék a vírustól, viszont ha köhögünk, akkor ajánlott felvenni, mert fertőzöttség esetén megakadályozhatja a vírus további terjedését.

Léteznek viszont olyan, az archoz szorosan illeszkedő légzésvédő maszkok, amelyeket már arra találtak ki, hogy két irányban védjenek: a vírus terjesztésén túl a vírus elkapásának kockázatát is csökkenthetik,
a szűrőik hivatalos biztonsági besorolással rendelkeznek.
*
4. Fertőtlenítő-hirdetések

A BAL OLDALI TERMÉKRŐL AZT SEM LEHET TUDNI, HOGY TARTALMAZZA-E A FERTŐTLENÍTÉSHEZ SZÜKSÉGES, LEGALÁBB 60 SZÁZALÉK ALKOHOLT, DE A JÁRVÁNY ELŐTTI PIACI ÁR KÉT ÉS FÉLSZERESÉÉRT, 2500 FORINT/100 ML-ES ÁRON HIRDETIK EGY TERMÉK VÁSÁRLÁSA ESETÉN. A JOBB OLDALI TERMÉK 75 SZÁZALÉKOS ALKOHOLTARTALMÚ, DE A JÁRVÁNY ELŐTTI ÁR MAJD' TÍZSZERESÉÉRT, 9500 FORINT/100 ML-ÉRT ÁRULJÁK 3 DB 30 ML-ES KISZERELÉS VÁSÁRLÁSA ESETÉN. FORRÁS: FACEBOOK, MEGACART.HU, GODVSHOPWORLD.SHOP

A koronavírus viszonylag sokáig képes életben maradni a különböző felületeken is, így a korlátok, kilincsek, kapaszkodók és az utcán használt személyes tárgyak, például a mobiltelefonok is kockázatot jelenthetnek. A kezünk és eszközeink fertőtlenítésére megjelenő igényt kihasználó, a fertőtlenítőket sokszoros áron kínáló hirdetésekből is rengeteget találtunk az interneten, és van amelyik az sem biztos, hogy tényleg használ.
*
3. Kattintásvadász hirdetés

Halálra aggódjuk magunkat a koronavírus miatt, de a “marketing sérültekkel” ki fog törődni???
Elmúlt az az időszak, amikor azt kellett tanítani a vállalkozóknak, hogy miért van szükségük marketingre, és mi egyáltalán az a marketing.
Ma már átestünk a ló túloldalára, és mindenki marketingezik, gyakran konkrét tervek, célok, és megfelelő útmutatás nélkül.
Eljutottunk arra a pontra, ahol tele vagyunk “marketing sérültekkel”, sőt, tele vagyunk “többszörös marketing sérültekkel”. (Nemrég az egyik hozzám érkező ügyfél így definiálta magát.)
Aki a mai marketing tanításoktól, szakértőktől hemzsegő zajban még nem próbált ki semmit marketing tekintetében, az nem rendelkezik internettel.
Képtelenség elmenni a marketing szüksége mellett, de a marketing megfelelő használata mellett már annál könnyebb.
A gondok pedig itt kezdődnek.
Egy teljesen zöldfülű vállalkozónak még minden információ új. Újnak hat a feliratkoztatás fogalma, a sales oldal, a hírlevél, a kampányolás.
Bármi, amit megtanul, könnyedén hoz valamilyen eredményt, hiszen a semmihez képest bármivel könnyű eredményt elérni.
A nullánál még a 0,1 is többet jelent, tehát a kezdő vállalkozó, kezdő tudással is úgy érezheti, hogy lendületbe került. Aztán ahogy rákap a marketing ízére, és eljut a 0,2-es szintre, elkezdi észrevenni, hogy a fejlődés hirtelen belassul, majd hirtelen megszűnik, ha pedig túlzottan elbízta magát, lehet, hogy el is indul visszafelé.
Ha még soha életemben nem sportoltam semmit, akkor úgy is fel tudok magamra építeni egy minimális izomzatot, hogy céltalanul rángatom a súlyokat az edzőteremben. Ilyenkor úgy tűnhet, hogy az edzőtársak válogatás nélkül nyakamba szórt tanácsai is működnek.
Kiveszem a folyamatos gyorséttermi félrehajlásokat az étrendemből, és hirtelen ismét azt hiszem, hogy csoda történik.
A kezdeti apró sikerek nyomán akár azt is gondolhatnám, hogy hirtelen sportolói és dietetikusi szakképesítésre tettem szert, de ez lenne a legnagyobb naivság, amibe ringathatnám magamat.
Mégis, ahogyan körbenézek a piacon mit látok? RENGETEG vállalkozó esik hasonló hibába.
Azt gondolják, hogy ami egyszer, egy adott szinten már eredményt hozott, az utána örökké, korlátok nélkül és fenntartható módon eredményt fog hozni.
Kiküldtem életem első hírlevelét egy ingyenes csalianyag alapján, és rekord megnyitásokat látok a statisztikában? Szuper! Akkor ha ezután egész évben ezen sablon mentén írom a leveleimet, akkor biztosan végig rekord eredményeim lesznek!
Megvettem egy képzést, ami alapján elkészítettem egy sikeres kampányt? Szuper! Akkor ezután csak ezt kell ismételnem!
Sikerült megfelelő marketing stratégia nélkül, random tananyagok összeválogatásával növelni az eredményeimen? Szuper, akkor ezután ez lesz a nyerő stratégiám!
Aztán a pofonok sorra elkezdenek csattanni. A pofonokból pedig sérülések lesznek, a sérülésekből pedig “többszörös sérülések”.
Onnan tudod észrevenni, hogy kinőtted azt a módszert, amit eddig követtél, hogy nem hozza már ugyanazt az eredményt, amit korábban hozott. Onnan tudod észrevenni, hogy megrekedtél, ha ugyanazzal a megoldással próbálod kezelni a problémáidat, melyet már rég kinőttél.
Ha pedig ezeket nem veszed időben észre, akkor elkezded halmozni a marketing sérüléseidet.
Befizetsz még kettő hasonló képzésre, letöltesz még három ingyenes útmutatót, kipróbálsz még két hasonló tudású tanácsadót, és azt veszed észre, hogy a pénzed és időd egyre jobban kopik, de az eredmények helyett csak kudarcokat termelsz magadnak.
Miért?
Azért, mert a fejlődés horizontális, te pedig vertikális eszközöket keresel megoldásként.
A következő szint meglépéséhez a következő, felsőbb polcon lévő tudásra van szükséged, nem pedig a jelenlegi polcon kell kipróbálod másik kettő újabb terméket.
Álljon itt szemfelnyitásként ez a poszt, ha épp te is halmozod a “marketing sérüléseidet”, és vedd észre, hogy irányt kell váltanod! Hajrá!
Koronavírusos tartalmak kattinthatóságára építő, a koronavírustól teljesen független terméket vagy szolgáltatást népszerűsítő hirdetéssel is találkoztunk, a képen egy marketingszakember bejegyzése látható, amivel először hirdetés formájában találkoztunk. Ő ugyan nem kínál semmiféle szolgáltatást a hirdetett bejegyzésben, a koronavírusos képpel a figyelemfelkeltés lehet a célja, hogy utána az olvasó megnézze a profilját és rátaláljon a „marketing klubjára” (sic!), ahol valószínűleg már nem ingyen ad marketinges tanácsokat.
*
2. Koronavírus-világturnémerchandise

FORRÁS: FACEBOOK, THECORONAVIRUS.SHOP

Amikor zenekarok világkörüli koncertturnéra indulnak, rendszerint különleges merchandise-zal készülnek az útra, a koncerteken megvásárolhatóak a turné állomásait felsoroló pólók, pulóverek és egyéb emléktárgyak.

A Coronavirus Merch Facebook-oldal ugyanezeknek a koronavírusos változatát hirdeti: kapucnis pulóver 21 ezer forintért, tornazsák 9 ezerért, zokni 6 ezerért, telefon-tok 7 ezerért, „ha ezt olvasod, akkor már túl késő”  és „Straight Outta Wuhan” feliratú póló pedig 10 ezer forintért.
*
1. Fogadás a járvány terjedésére
Daniel Negreanu hatszoros pókervilágbajnok hívta fel a figyelmet a Twitteren arra, hogy egy sportfogadással foglalkozó oldalon már a koronavírus amerikai terjedésére is lehetett fogadni: Daniel Negreanu✔@RealKidPoker

As a professional gambler I’m open to betting on a lot of things. Not on that list are:
Divorce
People suffering
People dying
People getting a virus

Like if you win a bet like this, do you give yourself a high five?

Seems cold blooded

1 205
2:38 - 2020. febr. 29.
Twitter Ads-információk és Adatvédelem

263 ember beszél erről

„Profi szerencsejátékosként nyitott vagyok sok mindenre fogadni. Amik nem szerepelnek a listán: válás, szenvedő emberek, haldokló emberek, emberek, akik elkapnak egy vírust. Ha megnyersz egy ilyen fogadást, akkor lepacsizol magaddal? Ridegen hangzik.” – írja Negreanu.

A fogadást kínáló oldal közösségi nyomásra tíz óra eltelte után törölte a járvány terjedésére vonatkozó fogadásait.
*
+1: Választási maszk

Mint az Azonnalinál megírtuk, a választási maszk az új választási krumpli: Turcsány László, a kegyeletsértő tette miatt lemondott exfideszes az április 5-ei salgótarjáni időközi önkormányzati választáson már függetlenként indul újra képviselői helyéért, és most pormaszkot osztogat, amiket az időseknek házhoz is szállít, de persze csak a választókörzetében.

Ezek a maszkok, mint a fentebb is írtuk, a viselőt nem védik a fertőzéstől, hanem csak a vírus terjedését tudják akadályoztatni, ezt Turcsány is elismerte a Facebookon, ahol azt is közölte, hogy az összes maszk elfogyott egyetlen nap alatt, de megpróbál még szerezni belőlük, hogy azokat is szétoszthassa.