Ismeretlen eredetű, ismeretlen összetételű, kétes hatású "akciós" vírusölőket reklámozó webshopra csapott le a Gazdasági Versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a www.shopolo.hu weboldalon, valamint Facebook- és Instagram-posztokban az Antiseptic, illetve Antivirus elnevezésű terméket népszerűsítő vállalkozással szemben. 

A GVH pénteki tájékoztatása szerint a Mi sport, trgovina in storitve d.o.o. eljárás alá vont vállalkozás a termék népszerűsítése során különösen a termék elnevezését, vizuális és szöveges megjelenítését, valamint a termékkel kapcsolatos fogyasztói tapasztalatokat valószínűsíthetően megtévesztésre alkalmas módon jelenítette meg.
 
image.png
Kihagyhatatlan ajánlat... 
A vállalkozás valószínűsíthetően megalapozatlan információkat közölt a termék tulajdonságairól, így különösen a vírusokkal és baktériumokkal szembeni védelemre alkalmasságáról. 

A cég nem jelölte meg a termék gyártóját vagy forgalmazóját, ezek elérhetőségét, valamint a termék összetételét. Emellett valószínű, hogy nem valós információkat közölt a termék kiszállításáról. 

Az eljárás alá vont vállalkozás valószínűsíthetően megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény rendelkezéseit - jelezte a GVH. 

A versenyhivatal szerint a cég kommunikációja széles fogyasztói körhöz juthatott el, főként, hogy a koronavírus-járvány miatt a hasonló termékek iránt megnőtt a fogyasztók érdeklődése, és fokozottabban látogatják az ilyen termékeket kínáló webáruházakat és más online értékesítési csatornákat. 

Közleményében a GVH ismételt hangsúlyozta a fogyasztói körültekintés fontosságát, valamint a hirdetők és a hirdetések közzétevőinek kiemelkedő szerepét a felelős kommunikáció kialakításában. 

/Forrás: MTI / k.r.c.inf  2020.03.20./*B.Kiss-Tóth László
*Megjegyzem, a shopolo.hu weboldalon még mindig fent van az Antiseptic reklámja.